מתכון קליל כייפי ובריא

חברים יקרים שלישי שמח!!😁
כמה קל להכין דברים זמינים שיצילו אותנו בכל מצב?…היום תקבלו מתכון לאחד כזה!
הבלוג היום בעצם שייך לשבוע שעבר , אבל לא הייתי מוכנה לוותר עליו…😊
ראשית כל אסביר מה הביא אותי לרשום את המתכון היום…
לפני שבוע וחצי, הזמינו אותי להיפגש עם מועצת הנוער של האגודה לסוכרת, כדי לדבר על סכרת וספורט וכל הפרטים התאכלס מעניינים היוצאים מכך.
מנושאי השיחה שעלו אני בוחרת להתמקד באחד שבעיניי יכול לתרום לנו בהרבה מישורים בחיינו ובראשם הסכרת!
אני לא בעד התנזרות מאוכל ולא מניעה מעצמנו לנהל חיים רגילים לכל היוצא מכך- אני בעד תכנון נכון.
ישנן המון גישות שונות וזה ספציפית ה’אני מאמין שלי’:
“הנפש היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. ואם נתעלם ממנה לחלוטין ונרמוס אותה בייסורים לאורך זמן- לא נגיע לשום מטרה!!”
(זה כמובן לא מבטל את העובדה שאנו חייבים לאכול במידה ובזמנים הנכונים ולא להפריז…).
וכדי לא להתעלם ממצבנו, אך גם להנות. נכין בבית דברים טעימים שאנחנו אוהבים ונכונים לנו (כבר ציינתי שאני פריקית של ‘לעשות לבד’😁??), זה מה שיעזרו לנו במקרה הצורך.
לדוגמא: לא ל”התקע” באמצע היום באיזה היפו , בדיוק כשהיינו בדרך לאנשהו והפתרון היחיד כרגע זה הבורקס שיש במזנון….
אני תמיד אוהבת להיות ערוכה מראש. עם מאכלים שאני כבר מכירה על גופי ואיך הם משפיעים עליי- וכך גם טעים לי וגם לא מקפיץ לי ל-200 (במקרה הטוב😊)= משליך גם על הזרקת אינסולין בכמות קטנה יותר- אבל זה כבר לפוסט אחר😊
היום החלטתי לפנק אתכם במתכון הגרנולה הביתי שלי.
מתאים לקחת בתיק לכל מקום.
ממליצה מאוד לצרוך כארוחת לילה אחרי אימון ערב, כמובן לוודא קודם את רמת הסוכר וכמה אוכל נצטרך, אם בכלל😊.
(לי אישית, 1-2 כפות + תפוח, אחרי אימון חזק בערב. משאיר אותי באיזון ללילה שלם. מספק את כל מה שהגוף צריך וגם חוסך בקלוריות מיותרות).
מתאים גם כארוחת נשנוש של אמצע היום.
תחליף מצויין לכל חטיפי הבריאות הקנויים הרוויים בסוכר ומקפיצים אותנו לשמיים וצורכים בתוכם עוד מרכיבים שלא בהכרח הגוף צריך…
מבטיחה ששלי יוצא מתקתק וטעים😁.
אתם מוזמנים לשנות מרכיבים כרצונכם, אך כמות הפחמימה שרשומה פה מדוייקת ספציפית למה שהכנתי הפעם, כי התחשק לי לפנק את החבר’ה המתוקים שפגשתי❤
כמה פשוט -ככה טעים ממש!!
למתכון:
(המידות מתייחסות לכוס חד”פ קר)
– 500 גרם שיבולת שועל עבה (אפשר גם מלאה)
– כוס קוקוס מיובש טבעי
– כוס פפאיה מיובשת טבעית חתוכה לקוביות
– 3/4 כוס חמוציות מיובשות טבעיות
– 2 כפות שמן קוקוס אורגני
– כפית קינמון טחון
– 3 כפות מייפל טבעי
אופן הכנה:
• לערבב בקערה את כל המרכיבים טוב- עד שהכל רטוב.
• לפזר שכבה דקה על 2 תבניות תנור מכוסות בנייר אפייה
• להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות
• לערבב מידיי פעם (בערך אחת ל-10 דק’), עד שמשחים ומגיע לקריספיות במידה הרצויה (לוקח בערך 25 דקות- תלוי בחוזק התנור).
אם רוצים יותר קריספיות. להשאיר עוד קצת בתנור.
• ערך תזונתי למנה של 35 גרם (בערך 2 וחצי כפות גרנולה):
26.9 גרם פחמימה, מתוכם 2.5 גרם סיבים תזונתיים.
ספרו לי איך יצא😁
שיהיה המשך שבוע נפלא.
נתראה פה באותו יום שבוע הבא😊❤