ראש השנה – מתכון

שלישי שמח לכולם😁

איך *התכנון* יכול לשנות את חיינו?…
אני “גיליתי” שכאשר אין תכנון=הסוכרת הופכת למנהלת!
ראש השנה קרב ובא וברוור שניתן לו יחס מיוחד- כדי שכל השנה נהיה לראש ולא לזנב😜…
מנסיוני האישי וגם מעבודתי עם סוכרתיים ובכלל עם אנשים הבנתי שתכנון של פרט קטן 1 ביום יכול להשפיע ולשנות לטובה את כל מהלך היום.
אני דוגלת בכך שלפחות 95% מהזמן (אי אפשר 100 כי אף אחד מאיתנו לא מושלם😁), שום דבר לא יתפוס אותי עם “המכנסיים למטה”- ולמה הכוונה??
לדוגמא, לאכילה נכונה עבור סוכרתיים, פנים רבות ודעות מגוונות😊
אני אומרת שכל אחד יעשה כרצונו ומה שטוב לגופו- אבל שלא ישכח את *הנפש* !- היא חלק בלתי נפרד מהתהליך…
החג בפתח וכולנו , אבל כולנו ללא יוצא מן הכלל לא נעביר את החג בלי טעימה מאיזו עוגה (וזה במקרה הטוב שלא נגזים ונטעם מכל השולחן😳).
אני אוהבת לאכול ולטעום דברים טובים ואם אני יכולה שזה יהיה מתוק אבל יותר בריא- אז בכלל אני מבסוטית מעצמי כי אני מרוויחה מכל הכיוונים💪🏻😁
הפעם החלטתי לשתף אתכם בתכנון שלי לחג-
עוגת דבש מקמח מלא!
• חשוב לזכור- זו לא עוגת אכול כפי יכולתך🤣- אם נהיה מחושבים מעט בכמויות ובזמנים- נישאר מאוזנים😊.
מה שעוד טוב בקמח מלא- שכשמו כן הוא- ממלא!- ועל כן הכמות שנצליח לצרוך תהיה קטנה יותר.
את העבודה כבר עשיתי בשבילכם- בלי תירוצים רק ללכת לקנות את המצרכים😊- תהנו ושיהיה לכולנו חג שמח, כייפי מאוזן וללא רגשות אשם😁
אז מה צריך?
– 2 ביצים (אפשר להשתמש גם רק בחלבונים)
– 1/4 כוס סוכר קוקוס (אפשר להשתמש בתחליפים אבל כדאי לדעת שסוכר קוקוס פחות מקפיץ את הסוכרים בדם-אצלי בכל אופן בצורה משמעותי😊)
– 1/2 כפית א.סודה לשתייה
– כפית קינמון
– 2 כוסות קמח מלא (אפשרי לשחק עם קמחים אחרים כרצונכם)
– שקית א.אפייה
– 1/4 כוס דבש+ 2 כפות מייפל טבעי (מי שרוצה מתוק יותר יכול לשים 1/3 כוס דבש ולדעת שהערך התזונתי נשאר דיי זהה מבחינת מנה)
– 1/2 כוס שמן
– כוס (250 מ”ל), קרם קוקוס (בעיניי הוא מעשיר את העוגה אבל מוזמנים להחליף בכל נוזל או חלב אחר)
איך מכינים?
1- במיקסר להקציף סוכר וביצים
2- לקחת 2 קערות. באחת את כל המוצרים היבשים לערבב יחד ובשנייה את כל הרטובים.
3- להוסיף למיקסר את המוצרים הרטובים ולאחר מכן את היבשים ולהמשיך לערבב רק עד איחוד (לא יותר מידיי כדי לא לפגוע באווריריות העוגה).
4- לשפוך בתבנית אינגליש (גדולה יותר מחד”פ), שמרופדת בנייר אפייה.
5- להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל25-30 דק’ או עד שמזהיב וקיסם יוצא יבש (לשים לב שלא יתייבש).
בתיאבון😁❤
ערך תזונתי (נמדד לפי פרוסות בעובי של אצבע):
לפרוסה= 16 גרם פחמימה
סיבים תזונתיים (לפרוסה)= 1.9 גרם
• ספרו לי איך יצא…
ולעוד מתכונים , טיפים, כושר וכ’ו…אתם מוזמנים לעקוב אחריי גם באינסטגרם- yaararaz או בדף הפייסבוק ‘סוכרת בגישה אחרת’
מחכה לכם פה גם בשלישי הבא😁